About Me

30 Nisan 2014 Çarşamba

GTA 6'dan Ne Bekliyoruz?

Gündemden hiç düşmeyecek nadir serilerden biridir GTA. Oyunlarının arasında çıkış tarihi olarak uzun zaman dilimleri olsa da her zaman adı sohbetlerde anılır ve genellikle, "Acaba bir sonraki GTA nasıl olacak?" sorusunu akıllara getirir.
Açık dünya denildi mi ilk akla gelen seri, çıkardığı her yeni oyunuyla birlikte açık dünya tanımlamasını bir üst noktaya taşımayı başardı. Her oynadığımız GTA'nın ardından hep bir sonrakinin nasıl olacağını, hangi şekillerde vücut bulacağını hayal etmeye çalıştık. Her seferinde, "şöyle olsa ne güzel olurdu be!" düşüncesiyle bizi hayallere daldıran bu oyun için belki isteklerimiz çok uçuk kaçabilir. 
Ancak nasıl uçuk isteklerde bulunmayalım ki!
Bir düşünün açık dünya oyunlarının kurallarını her seferinde yeni baştan yazan GTA'dan uçuk özellikler istemeyeceğiz de kimden isteyeceğiz... 
Biz de bu düşünceyle yola koyularak bir sonraki GTA'dan (biz ona şimdilik GTA 6 diyoruz) istediklerimizi kaleme aldık. Tüm Turuncu Levye grubunu da bu sayfa altında GTA 6'dan istediklerine dair yorumda bulunmalarını bekliyoruz.
Evet, oyuncu dostlarım, hazırsanız ilk olarak ben başlıyorum.
GTA San Andreas gerçekten çok iyi bir açık dünya örneğiydi. Oyunda neredeyse her istediğinizi yapabiliyordunuz. Kas geliştirme, kıyafet satın alma, araba modifiye etme ve daha nicesi. Ancak benim San Andreas'tan daha çok beğendiğim bir GTA oyunu var ise o da GTA 4'tür. Tamam, kabul ediyorum, açık dünya oyunu olarak bakıldığında San Andreas'a göre daha geride kalmış bir yapım GTA 4. Ancak seri, dördüncü oyunuyla birlikte bana kalırsa daha ciddi bir havaya bürünmüştü. Artık ufak tefek helikopterleri uçurarak inşaat patlatmaya çalışmak gibi gereksiz absürd hikaye görevlerini geride bırakmış, onun yerine sağlam bir hikaye ve sağlam bir görev anlayışıyla karşılaşmıştık. Açıkça söylüyorum, GTA 4'ün içinden açık dünyayı çıkarsanız dahi yine de elinizde çok sağlam bir oyun kalırdı. İşte bu sebeple GTA 4'ü oldukça benimsemiştim. Rockstar bu olayı GTA 5'te de kısmen korudu diyebiliriz. Her ne kadar ana görevlerde istediğim heyecanı tam olarak bulamasam da GTA 5, açık dünya işini birkaç boyut öteye taşımıştı. Peki GTA 6'dan ne mi istiyorum?
Tüm bu saydıklarımın üç katını görmek istiyorum!
GTA 5'ten üç kat daha büyük bir açık dünya, San Andreas'tan üç kat daha fazla çeşitlilik, GTA 4'ten üç kat daha fazla kaliteli görev tasarımı istiyorum. 
Arabamıza atladığımız zaman haritanın bir ucundan bir ucuna gitmek üç saatimizi alsın. Üstelik haritada hem büyük bir şehir, hem de bol bol kırsal alan olsun. Bazen ormanın içerisinde ferah bir gezintiye çıkalım, bazen de şehrin gece hayatı içerisinde kendimizi kaybolmuş bulalım.
Ama en önemlisi de GTA 6'dan bir hayat hikayesi istiyorum. Bir karakteri genç yaşta kontrol edelim ve yaşlanana kadar ona eşlik edelim istiyorum. Üstelik bizim değişimimizle birlikte etrafımızdaki şehir ve insanlar da değişsin, moda değişsin, televizyon yayınları güncellensin, mimari farklı bir boyuta ulaşsın istiyorum. 
Düşünsenize bir karakterle 18 yaşında tanışıyorsunuz ve 1990'lı yıllardasınız, o yılların modası, o yılların tarzını görüyorsunuz ve oyunun belli bir yerinden sonra hikaye sizi 10 yıl ileriye alıyor ve kendinizi 28 yaşında 2000'li yıllarda buluyorsunuz, çevre değişmiş, yeni yapıtlar, yeni markalar türemiş, etrafınızdaki insanlar, aileniz, yakın arkadaşlarınız değişmiş, yeni arkadaşlıklar edinmişsiniz. Sonrasında hikayede tekrar ilerliyorsunuz ve kendiniz bir 10 yıl sonrasında buluyorsunuz. Artık günümüze gelmişsiniz ve karakteriniz de orta yaşı çoktan geçmiş durumda. Teknoloji ilerlemiş, siz ise buna ayak uyduramamışsınız. Gençleri anlayamıyorsunuz ve eski kafa olmakla suçlanıyorsunuz. Ama artık bazı düşünceleriniz oturmuş, daha soğukkanlı ve oturaklı kararlar verebiliyorsunuz. 90'lı yıllarda aklı bir karış gençten 48 yaşında bir 'ağır abi'ye dönüşmüşsünüz.
Vallahi çok pis gaza geldim, bırakın beni, oyunun senaryosunu yazacağım...
...
(Bırakmadılar...:()Tüm bunları düşündüğümde GTA'nın varabileceği nokta beni oldukça heyecanlandırıyor. Bir hayat hikayesini oynamak, üstelik sıfırdan kurulan ve imparatorluğa yükselen bir hayat hikayesini oynamak, GTA gibi bir dünyada, bir sonraki oyundan istediğim yegane şey.
(Hadi be Rockstar! Aslansın, yaparsın sen!)
Tabii ki sadece ben konuşmayacağım, bakalım diğer arkadaşlarımız neler dilemiş GTA 6'dan.
Ahmet 
GTA 6'dan çok daha kompleks bir hikaye bekliyorum. GTA 5'in hikayesi çok iyiydi. Ancak -spoiler- Traver ve Michael arasında Michael'in De Santa oluşu tartışmaları sırasında yaşanan olaylar oyunu çok daha eğlenceli kıldı -spoiler-. Böyle daha alengirli daha üstünde durulmuş bir hikaye güzel olabilir. Bir de belki sadece bir şehre bağlı kalmaktansa komşu 3-4 şehir arasında mekik dokuduğumuz bir harita olması eğlence olabilir.
Emir Adem Göktepe
Aslında hemen hemen istediğim her şeyi GTA 5'te buldum, ama düşünelim yine de yeni bir GTA oyununda neler olabileceğini. İlk olarak daha özenli oluşturulmuş ana görevler isterdim. GTA 4 gibi çoğu bölümün başıboş gezerken göremeyeceğimiz yerlerden oluşması ve göreve özel olarak tasarlanmış kapalı mekanlar şu an için ilk tercihim. Biraz daha büyük düşündüğümdeyse kalabalık bir şehir beni en çok cezbeden şey oldu. Assassin's Creed gibi iğne atsan yere düşmeyecek tarzda bir kalabalığı GTA sokaklarında görmek muazzam olurdu.
Ali Kaan Öztürk  
  • Lisanslı arabalar, 
  • Online kısmı devasa olsun (16 kişi yerine 100 kişiyi desteklesin)
  • Daha gerçekçi grafikler, 
  • Araba kullanırken kokpit kamerası, 
  • Hikayedeki görevleri co-op oynayabilelim,
  • Hikaye içerisinde ilerleyişi kökünden değiştiren kararlar olsun ve bol bol bulunsun.

0 yorum:

Yorum Gönder