Tüm maliyetlerini listeleyen Fristrom, Microsoft'un maliyet barajını bağımsız geliştiriciler için aşağı çekmesine rağmen, Xbox One için oyun yayınlamanın Pc kadar ucuz olmadığını aktardı. Ayrıca en büyük gider kaynaklarından bir tanesinin Microsoft tarafından istenilen sigortadan ötürü oluştuğunu da ekledi. Fristrom, bütün bu yayınlama süreci sırasında harcadığı parayı şöyle listeledi.
- URL Bakımı - 19 Dolar
- Brett Douville için ikinci geliştirme aracı gönderimi - 63 Dolar
- Donanım(USB, video kablosu vb.) - 73 Dolar
- Video Capture cihazı (Tanıtım videosu için) - 181 Dolar
- Lokalizasyon (Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Portekizce) - 729 Dolar
- Hata ve İhmal Sigortası - 2037 Dolar
- Derecelendirme Kurumları (PEGI, USK) - 2042 Dolar
Sigortanın yanı sıra derecelendirme kurumlarından oyun için bir derecelendirme yapılmasının istenmesi hem maliyetli hemde uzun süreli oluyor diye ekleyen Fristrom, Xbox One için oyun yayınlamanın zorluklarını da bizlere aktarmış oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder