Microsoft'un Kinect ve Xbox One'ı paket olarak satma fikri hakkında istediğinizi söyleyebilirsiniz. Ancak performans severler için iyi bir haber var: Kinect'in iptal edildiği senaryoda Xbox One, grafik gücüne yüzde 10 gibi bir artış elde ediyor.
Xbox One'ın geliştirici kitlerinin daha fazla GPU kullanabilecekleri geçtiğimiz gün Twitter aracılığı ile Phil Spencer tarafından duyuruldu fakat bu gelişimin sebebi hakkında bir açıklama yapılmadı.
Eurogamer'ın bu artıştan Kinect'in sorumlu olabileceği ile ilgili yazdığı yazının ardından ise Microsoft bu yazıyı doğrulayan bir açıklamada bulundu. İzin verilecek olan bu GPU artışı,normalde Kinect'in kullandığı bölümün oyunlara aktarılması ile sağlanıyor.
Tabii ki sadece Kinect'i konsoldan ayırmanız herhangi bir artış için yeterli değil. Bu performans artışının kullanılabilmesi için, üreticilerin, oyunlarının içerisine Kinect'in GPU bölümünü kullanmaları gerektiğini kodlamaları gerekiyor. Eurogamer'ın söylediğine göre, bu fazladan kaynak, yüzde 10'a kadar GPU artışı sağlayabiliyor. Yeni geliştirici kitleri ile gelen esneklik ve yeni araçlar da daha iyi Xbox One oyunları yapılabilmesine olanak tanıyor.
Kinect'in şu anda pek çok oyun için büyük bir önem taşımadığı düşünülürse, kazanılan GPU gücü kesinlikle önemli bir hal alıyor. Kinect daha fazla önem kazanmadıkça ve eğer Microsoft Kinect'siz Xbox One'ların satışına başlarsa, bu yüzde 10 artış Xbox One'ı farklı bir noktaya taşıyabilir...
0 yorum:
Yorum Gönder