DualShock 4, Sony tarafından ilk kez tanıtıldığında bizleri şaşırtan en büyük özelliği kuşkusuz kontrolcünün arka yüzeyindeki ışık barıydı. İşlevsel olarak kullanıma açık olan bu bar bir kısım oyuncuyu etkilese de bir kısım oyuncunun hoşuna gitmemişti.
Bu eklentiyi beğenmeyen kısımın en çok tepki gösterme nedeni kontrolcünün şarjının çabuk bitmesi ve ışık barının TV'de gereksiz bir yansıma oluşturmasıydı. Ayrıca Sony'nin ışığı kapatma seçeneği koymaması (son güncelleme ile barın ışığını kısabiliyoruz ama kapatamıyoruz) bu oyuncuları çileden çıkarmıştı.
Bugün ise Sony bu tepkilere karşı ışık barının DualShock 4'te bulunmasının ana sebebini açıkladı. Sony İleri Düzey Tasarımcısı Jed Ashforth ışık barının sırrını şu şekilde açıkladı:
"Işık barının amacı iz sürmek... Işık barının olmasının gerektiğini söyleyen bizim geliştirme departmanımızdı. Işık barı sanal gerçeklik cihazımız Project Morpheus'un kontrolcünün izini sürmesi için var.""Kontrolcüyü daha önce tanıttığımızda herkes ışık barının TV'deki yansımasından şikayet ediyordu. Biz de haliyle Project Morpheus'u tanıtmadığımız için hayır TV'ye ihtiyacınız olmayacak diyemedik. Ve de ışık barının gerçek amacını söyleyemedik."
Sony'nin ağzındaki baklayı son ana kadar saklamasının bir nedeni varmış. Gerçekten haklı sebepleri olsa da her şeye rağmen Project Morpheus'u kullanmayacak kullanıcılar için ışık barı kapatılabilir yapılabilirmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder